A Knorr-Bremse Budapest a Design Terminallal közösen szervezett, háromnapos bootcamp után választotta ki azokat a cégeket, amelyek szolgáltatásaikkal sokat tehetnek hozzá a munkahelyi légkör és a belső kommunikáció fejlesztéséhez.
A startupokkal való együttműködés fontosságáról Sávos András, a vállalat ügyvezetőjét nyilatkozik a kiválasztás folyamatáról:
“Az elmúlt években nagyot fejlődött a Knorr-Bremse Budapesten, így már 1700 fővel dolgozunk. Azt vettük észre, hogy minél nagyobb egy vállalat, annál jobban kezd belassulni. Azt keressük, hogyan tudunk úgy nagyvállalat lenni, hogy közben kicsik is maradunk.
Miként tudjuk megőrizni a rugalmasságunkat és azokat a tulajdonságainkat, amelyek ahhoz kellenek, hogy Magyarországra minél több olyan tevékenységet tudjunk idehozni, amelyeknek nagy a hozzáadott értéke. Ehhez pedig az kell, hogy olyan tehetségeket vonzzunk be, akik erre nyitottak, megfelelnek ezeknek a követelményeknek, illetve találjunk olyan új ötleteket, megoldásokat, amelyekkel meg tudjuk támogatni ezeket a törekvéseket.
Világossá vált, hogy a legjobb ötleteket nem biztos, hogy a tradicionális körökből kapjuk meg, hanem olyan kisebb startupoktól, amelyek egy speciális problémára egy speciális megoldással rukkolnak elő.”
A Design Terminal nemzetközi startupokkal dolgozik Budapesten.
A bootcamp-en több külföldi csapat is részt vett. Miért lett nemzetközi szintű a verseny?
Sávos András szerint ha csak magyarországi startupoknak hirdetjük meg az eseményt, akkor a kínálat nagyon leszűkült volna. A Design Terminallal úgy döntöttünk, hogy nyitunk nemzetközi szinten, aminek az volt az oka, hogy nincs elég magyar startup. Nyolcvanan jelentkeztek az eseményre, ebből 13-at választottunk ki, végül 10 csapat vett részt a bootcamp-en.